Náš šatník jen málokdy odpovídá modelům, které byly navrženy známými módními návrháři. Ve skutečnosti se toho mnohem více děje, když se rozhodnete pro ty džínsy nebo bundu (a také proč se vyhýbáte určitým stylům). I když, ano, jsme ovlivňováni našimi kamarády, kolegy a blogery, které sledujeme na Instagramu, jsme také ovlivňováni našimi emocemi a vzpomínkami.
Může to být emocionální důvod
Existuje mnoho důvodů, proč jsme se rozhodli pro jeden střih, barvu a styl a ne druhý – jedním z nich je způsob, jakým jsme byli vychováni. Věci, kterým jste byli jako dítě vystaveni, budou mít zásadní účinek na váš výběr, protože jsou ve vaší mysli dostupnější. Například, pokud vaše matka nosila specifický střih bundy, budete mít větší sklon si také takovou vybrat. Nebudete vědět proč, ale budete vedeni k nákupu toho kusu, na rozdíl od něčeho přesně stejné barvy a vyrobeného ze stejné tkaniny, jen jiného tvaru. Naše sartoriální chutě pocházejí z podvědomí, takže není divu, že naši rodiče nebo lidé, s nimiž jsme vyrostli, ovlivňují vaše rozhodnutí stejně jako ovlivňují vaše manýry, chování a osobnost.
Pokud jste byli vychováváni ležérněji a v rodině jste se nasmáli, více vás zaujme prodej vtipných triček. Váš mozek neustále shromažďuje stopy a signály od všech kolem vás, takže se pravděpodobně oblékáte, stejně jako lidé, s nimiž jste přátelé.
Souvisí to s vaší prací
Samozřejmě, pokud jste módní editor, budete s větší pravděpodobností oblékat určitým způsobem. A pokud jste IT konzultant, to samé platí i pro vás. Pokud však není ve vaší práci předepsaný žádný dresscode, obléká se mnoho lidí především pohodlně.
V každé práci se najde vtipálek, který baví své okolí a většinou ho lze rozeznat již podle jeho stylu oblékání. Nosí trička a mikiny s vtipnými nápisy, místo tašky či kabelky jsou u nich vidět spíše stylové gymsacky na záda a často k nim patří bláznivé ponožky, které jsou v současnosti velmi IN.